Tatra 138 CAS 32
Toto vozidlo vlastníme od roku 1981. Kdy po převodu od AČR bylo přestříkáno na červeno a prošlo rekonstrukcí vlastními silami v roce 2012 - 2013.
U automobilu byla vyměněna kompletně celá nádrž na vodu, která předtím prošla kompletní opravou jako je očištění od rzi, nátěr odrezovačem, nátěr základní antikorozní barvou a poté finální ochrannou barvou na bazény , výměna převodové skříně, manžet na poloosách, přetěsnění vzduchových okruhů(foto z celé opravy naleznete zde). Dále byl dodělán diodový ukazatel stavu hladiny v nádrži
V kabině došlo na výměnu sedačky řidiče a výměnu opěrada spolujezdce za integrovanný držák dýchacích přístroju, montáž nového výstražného zařízení, montáž oddělené radiostanice Motorola GM 340.
dobová příručka zde
Automobilová střikačka cisternová ASC - 32 (CAS 32) je určená na hašení vysoce hořlavých kapalin I. a II. třidy nebezpečnosti. Požadavek na její vývoj zadala Státní letecká správa v roku 1961. Možnost použití dvou otočných proudnic i za jízdy, zvyšuje v některých případech účinnost zásahu. Zásah může být vykonán buď vodou nebo pěnou.
Vozidlo bylo vyráběné v Továrně na hasicí zarizení ve Vysokém Mýte.
ASC-32 sa skladá z :
- podvozek T-138 PP 5,
- nádrž,
- čerpací zařizení,
- pěnotvorné zarízene,
- potrubí,
- karosérie,
- príslušenství.
Nádrž sa skladá ze dvou částí, v přední čásťi má obsah 600 l a tvoří nádrž na pěnidlo. Zadní část má obsah 6.000 l a tvoří nádrž na vodu.
Osádka : dříve 6 mužů
dnes 3 muži
Hlavní údaje:
Rozměry:
Délka : 8.670 mm
Šířka : 2.500 mm
Výška : 2.750 mm ( v pracovní polohe 3.000 mm ).
Hmotnost vozidla : 11.210 kg
Užitečný náklad včetně posádky : 7.320 kg
Celková hmotnost : 18.530 kg
Motor : Tatra 928 - štvortaktný 8 V vzduchom chlazený s přímým vstřikovaním.
Obsah valců : 11.726 cm ³
Výkon : 132 kW při 2.000 ot. / min.
Obsah palivové nádrže : 120 l
Max. rychlost : 72 km / hod.
Objem nádrže na vodu : 6 m³
Výkon čerpadla :
- pri čerpaní z nádrže : 3.200 l / min.
- pri nasávaní jednou savicí . 2.000 l / min.